W związku z pytaniem potencjalnego klienta na Naszej stronie firmowej odnośnie sprzedaży przez internet urodził mi się temat, na wpis:). W ostatnich latach tj 2015 -2018 przepisy dotyczące kas fiskalnych uległy znacznym zmianom. Zmianie uległ limit sprzedaży zmuszajacy do zakupu kasy ( 20 tyś złotych) jak również sprzedaż niektórych towarów zmusił podatników do zakupu kasy (tj. perfum, sprzętu fotograficznego, radiowego, telewizyjnego lub telekomunikacyjnego, części i akcesoriów do pojazdów silnikowych z wyłączeniem motocykli, gdzie indziej niesklasyfikowanych, sprzedaży zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych).
Wprowadzone zmiany w ostatnich latach przez Ministerstwo Finansów nie zniosło zwolnienia z kas fiskalnych dla wszystkich podatników, którzy prowadzą sprzedaż przez internet. Oczywiście, by korzystać ze zwolnienia przy sprzedaży przez internet konieczne jest spełnienie warunków, o których mowa w rozporządzeniu. Zgodnie z którym, zwolnieniu z kasy fiskalnej w do końca 2018 roku podlega:
“dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).”
UWAGA!!!
Sprzedaż przez internet a wydawanie paragonów
Paragon fiskalny powinien być przekazany nabywcy w momencie otrzymania zapłaty za towar lub usługę. I tak też jest w przypadku transakcji rozliczanej za pomocą przedpłaty lub gotówkowo - wówczas paragon jest wysłany (przekazywany) wraz z towarem. Problem powstaje, gdy przesyłka jest płatna przy odbiorze. Przepisy prawa nie precyzują dokładnie tej kwestii. Co do zasady ewidencja transakcji na kasie fiskalnej powinna nastąpić z chwilą powstania obowiązku podatkowego.
CZYLI
W związku z tym każdorazowo należałoby określić, kiedy miała miejsce dostawa towarów, czyli w którym momencie powstał obowiązek podatkowy. Istotny jest jednak moment dostarczenia towaru do klienta, a nie przekazania go kurierowi. Stąd też w praktyce przyjęło się wystawiać paragony w momencie wysyłki towaru oraz dołączenie ich do przesyłki.
Pamiętać trzeba także o tym, że jeżeli poszerzać obecną działalność o sprzedaż internetową, i jeśli posiadasz już kasę fiskalną, należy udać się do serwisanta kasy, aby wprowadzić zmiany konieczne ( np. dodać sprzedawane towary na kasę, jeśli do tej pory nie sprzedawałeś tych towarów).
MAM NADZIEJĘ , ROZWIAŁAM WSZYSTKIE WĄTPLIWOŚCI ;)
A.S.K.Podpisując umowę współpracy zyskujesz pewność,że Twoja firma spełni wszystkie obowiązki wobec urzędów, a Ty zyskujesz spokój i komfort ponieważ pracownicy kancelarii przypomną Tobie o wszystkich ważnych terminach i obowiązkach.